برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز
سرخط خبرها

برگزاری رویداد ملی ورود به صنعت نسل چهارم در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۸۸۷۹
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
برگزاری رویداد ملی ورود به صنعت نسل چهارم در مشهد
رویداد ملی ورود به صنعت نسل چهارم با عناوین «استارتاپ دمو» و «رویداد استارتاپی ایده شو» در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری رویداد ملی ورود به صنعت نسل چهارم و الزامات مورد نیاز صنایع استان برای ورود به نسل چهار صنعت، با محوریت بررسی کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت، کاربرد اینترنت اشیا، نقش کلان داده و تحلیل داده، رایانش ابری و رباتیک در صنعت، بلاکچین و...  اظهار کرد: انقلاب‌های صنعتی دنیا از ۱۹۶۰ آغاز و تاکنون ادامه پیدا کرده است؛ اما متاسفانه هیچ‌کدام از انقلاب‌های صنعتی، آن‌طور که باید در ایران محقق نشده است. این در حالی است که کشور‌های آسیایی مانند ژاپن، از انقلاب‌های صنعتی دنیا در راستای توسعه و رشد صنعت خود بهره برده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از صنایع به نسل چهارم صنعت ورود پیدا کردند اما به مشکلات متعددی دچار شدند، افزود: رشد و توسعه صنعتی مستلزم توجه به پیش نیاز‌های این حوزه از سوی ارگان‌ها و دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با این امر است. حوزه تولید باید به صورت عملی به سوی صنعتی شدن هر چه بیشتر گام بردارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه صنایع ایران در حوزه صنعت نسل چهار، ناگزیر به رقابت با صنایع روز جهان هستند، عنوان کرد: در شرایطی که برخی از صنایع کشورمان از تکنولوژی‌های قدیمی و منسوخ شده در دنیا استفاده می‌کنند، امکان رقابت در این عرصه را با صنایع پیشرفته نخواهند داشت. با این میزان به‌کارگیری تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا در صنایع ایرانی، امکان ورود به نسل چهارم صنعت نیست. در واقع، یکی از مهم‌ترین الزامات ورود به صنعت نسل چهار، تجهیز صنایع به تکنولوژی‌های روز است.

فرشچی با اشاره به طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه این رویداد اظهار کرد: در پیش رویداد ورود به صنعت نسل چهار، ۳۵ واحد دانش‌بنیان، ۸۰ محصول را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند و در رویداد فعلی، ۱۰ طرح برای سرمایه‌گذاری منتخب خواهند شد.

وی با اعلام ضرورت حمایت از واحد‌های تولیدی که به نسل چهار صنعت ورود پیدا کرده‌اند، گفت: این حمایت‌ها باید شامل آسان‌سازی حضور واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تسهیل ورود تکنولوژی روز دنیا و آموزش‌های لازم، ارائه تسهیلات و ایجاد فرصت برای صنایع خرد (کوچک)، حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری و… باشد. ما نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی به دنبال حمایت از چنین صنایعی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، بخش انتهایی سخنانش را به حفظ پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت اختصاص داد و تأکید کرد: خروجی پایان‌نامه‌های دانشگاهی به بخش صنعت کمک شایانی خواهد کرد و ضروری است این ارتباط هر چه بیشتر بسط یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->